Read More

Τα Κουλέντια

Τα Κουλέντια (σήμερα Ελληνικό), είναι ένα ήρεμο μικρό γραφικό χωριό, με υπέροχη θέα, κρυμμένο στη νοτιοανατολική γωνιά της Λακωνικής γης. Το χωριό βρίσκεται σκαρφαλωμένο στα εξακόσια μέτρα υψόμετρο .... κλιμακωτά....
Read More

Η Μονεμβάσια ή Μονεμβασία

Η Μονεμβάσια ή Μονεμβασία ή Μονεμβασιά ή Μονοβάσια, γνωστή στους Φράγκους ως Μαλβαζία, είναι μια μικρή ιστορική πόλη της ανατολικής Πελοποννήσου, της επαρχίας Επιδαύρου Λιμηράς, στο Νομό Λακωνίας.
Read More

Η προβλήτα της Αγίας Μαρίνας,

Η σιδηροδρομική γέφυρα (ή προβλήτα) της Αγίας Μαρίνας, αποτελεί το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του παραθαλάσσιου χωριού και ταυτόχρονα είναι ένα πολύ σημαντικό νεότερο Βιομηχανικό μνημείο, ηλικίας 130 ετών. Εκεί μάθαινα να κολυμπώ και δέθηκα με την θάλασσα...
Read More

Βλυχάδα Ρειχιάς: Η κρυμμένη παραλία που μαγεύει τους επισκέπτες

Κάποια μέρη που βλέπουμε, ακόμα και μέσα από μερικές φωτογραφίες, μας κάνουν να θέλουμε να τα επισκεφθούμε, γιατί απλά, φαίνεται πως είναι από αυτά που λέμε κρυμμένοι παράδεισοι.
Read More

5 χιλιόμετρa από την Σούρπη, συναντάμε τον οικισμό Νήες.

Είναι ένας παραθαλάσσιος οικισμός, με μοναδικές γωνιές, που όσοι τις έχουν απαθανατίσει με την φωτογραφική τους μηχανή, τις παρομοιάζουν με πίνακα ζωγραφικής.
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Space. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Space. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Πέρασε από το ηλιακό σύστημα το διαστημόπλοιο Βόγιατζερ

Πέρασαν 35 χρόνια από τότε που τα διαστημικά σκάφη «Βόγιατζερ» άφησαν για πάντα τη Γη. 
Σήμερα, το πρώτο από αυτά, αφού... ξανάγραψε την ιστορία της σύγχρονης Αστροφυσικής, βρίσκεται 18,5 δισ. χλμ. μακριά.


*Όταν το 2025 θα έχουν, όπως εκτιμάται, σωθεί τα ενεργειακά του αποθέματα,  
οι κεραίες του θα μπορούν να επικοινωνούν με τη Γη
για ακόμη έναν ή δύο αιώνες!


Ακόμη και ύστερα από δεκάδες χιλιάδες χρόνια, όταν πια οι μηχανές του «Βόγιατζερ 1» θα έχουν σιγήσει, το αγέραστο διαστημόπλοιο θα μοιάζει σαν ένα μπουκάλι στον ωκεανό, με ένα κομμάτι κιτρινισμένο χαρτί μέσα του.
Δεν θα σταματήσει ποτέ να ταξιδεύει στο παγωμένο Σύμπαν, μεταφέροντας, μουσικές, και εικόνες από τη Γη, όπως ήταν ο πλανήτης μας τη δεκαετία του 1970. Αλλά και ήχους, φωνητικά μηνύματα αποτυπωμένα στον περίφημο... χρυσό του δίσκο, που απευθύνονται σε άγνωστους παραλήπτες. Ενα από αυτά είναι και στα ελληνικά.

Το θρυλικό διαστημόπλοιο, μαζί με το δίδυμο αδελφάκι του «Βόγιατζερ 2», που το ακολουθεί σε μικρή απόσταση, ξεκίνησαν το 1977 για μία φιλόδοξη αποστολή. Να συλλέξουν δεδομένα και να φωτογραφίσουν τους απομακρυσμένους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τον Δία, τον Κρόνο, τα φεγγάρια τους.

Ομως, καθώς εκείνη την εποχή δεν ξέραμε παρά ελάχιστα πράγματα για το Διάστημα, και μια και ποτέ ξανά ο άνθρωπος δεν είχε καταφέρει να στείλει ένα διαστημόπλοιο τόσο μακριά, πολλοί θεωρούσαν πιθανό κάποιες νοήμονες οντότητες να βρεθούν στον δρόμο του «Βόγιατζερ» και να μάθουν ότι κοντά στον Ηλιο υπάρχει ένας μικρός γαλάζιος πλανήτης που σφύζει από ζωή.

Πέρασαν 35 χρόνια από τότε που τα δύο «Βόγιατζερ» άφησαν για πάντα τη Γη. Και σήμερα, το πρώτο από αυτά, αφού απέστειλε πληροφορίες και εικόνες για το εξώτερο Διάστημα γράφοντας από την αρχή την ιστορία της σύγχρονης αστροφυσικής, έφθασε να βρίσκεται περίπου 18,5 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά μας.

Είναι μία θεόρατη απόσταση μέσα στο μικρό μας ηλιακό σύστημα, ένα επίτευγμα μοναδικής σπουδαιότητας. Κανένα δημιούργημα του ανθρώπου δεν έχει φθάσει τόσο μακριά. Πλέον, από μήνα σε μήνα το «Βόγιατζερ 1» ετοιμάζεται να φύγει από την παρέα των πλανητών δίπλα από τον Ηλιο και να εισέλθει στον Γαλαξία, στη γειτονιά των αστέρων.
Και όταν το 2025 θα έχουν, όπως εκτιμάται, σωθεί τα ενεργειακά του αποθέματα, οι κεραίες του θα μπορούν να επικοινωνούν με τη Γη για ακόμη έναν ή δύο αιώνες!

«Εχω ένα ακριβές αντίγραφο του διαστημοπλοίου στο γραφείο μου», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Σταμάτης Κριμιζής που σε νεαρή ηλικία, από επιτελική θέση στη NASA συνέβαλε στην επιτυχία της αποστολής του. «Κάθε μέρα λαμβάνω τις μετρήσεις που στέλνει από μακριά. Δεν θα μπορούσα ποτέ να ξεχάσω το «Βόγιατζερ».
Τον Σεπτέμβριο του 1996, όταν βρισκόταν 6,5 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά μας, το «Βόγιατζερ 1» έτρεχε ακαταπόνητο με ταχύτητα μεγαλύτερη από 15 χλμ. το δευτερόλεπτο.

Εδειχνε ότι ο στόχος της αρχικής του αποστολής είχε στεφθεί με απόλυτη επιτυχία και τίποτε δεν θα το εμπόδιζε να χαθεί τα επόμενα χρόνια μακριά από τα μάτια του Ηλιου.

Στις 12 του μήνα γύρισε προς τα πίσω την κάμερά του και φωτογράφισε το ηλιακό σύστημα. Μία αχνή, φωτεινή κουκκίδα ήταν η Γη όπως δεν την είχε δει ποτέ ο άνθρωπος και έτσι όπως θα την έβλεπε μόνο ένας διαστημικός ταξιδιώτης από το φινιστρίνι του διαστημοπλοίου του. «Δείτε πώς πλέουμε στο άπειρο...»
Το «Βόγιατζερ 1» θα φύγει μακριά. Είναι τόσο μικρό που δεν κινδυνεύει να χτυπηθεί από κάποιο μετέωρο ή κομήτη.

Περιπλανώμενο για πάντα, σε 40.000 χρόνια θα βρίσκεται δύο εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Μπορεί να φθάσει στον Α του Κενταύρου, στον Σείριο, στους δεκάδες αστερισμούς, όταν κανείς δεν ξέρει τι θα συμβαίνει πάνω στη Γη.

Σε ένα σημείο στο εξωτερικό του μέρος είναι χαραγμένες οι μορφές ενός άντρα και μίας γυναίκας, ώστε αν στο απώτατο μέλλον δει κανείς το σκουριασμένο του κουφάρι, βυθισμένο στην άμμο κάποιου άγνωστου πλανήτη, να ξέρει ποιοι ήταν εκείνοι που έφτιαξαν αυτόν τον ατρόμητο εξερευνητή...
Στέφανος Κρίκκης

http://greece-salonika.blogspot.com/2012/11/blog-post_2210.html#ixzz2emijsg9j

Μετά από πτήση 36 περίπου ετών, το διαστημόπλοιο Voyager 1 της NASA έχει αφήσει πίσω του την κοσμική «γειτονιά» μας, πετώντας πλέον στο διαστρικό Διάστημα (τον κενό χώρο μεταξύ των ουρανίων σωμάτων). Επισήμως πλέον, το Voyager 1 είναι το πρώτο αντικείμενο που έχει κατασκευαστεί από ανθρώπινα χέρια το οποίο περνά το εν λόγω «κοσμικό σύνορο», φτάνοντας σε απόσταση 19 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο.
Σύμφωνα με νέα δεδομένα, το Voyager 1 ταξίδευε για έναν χρόνο εν μέσω πλάσματος (ιονισμένου αερίου), που είναι παρόν στο Διάστημα μεταξύ των άστρων. Το Voyager (Ταξιδευτής) βρίσκεται στη «μεταβατική» περιοχή ακριβώς έξω από την «σφαίρα» του Ηλιακού συστήματος, όπου η επίδραση του Ήλιου είναι ακόμα αισθητή.
Τα νέα αυτά δεδομένα αναλύθηκαν από ομάδα του University of Iowa, υπό τον Ντον Γκαρνέτ και η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στο Science.  «Τώρα που έχουμε νέα, κρίσιμα δεδομένα, πιστεύουμε πως αυτό είναι το ιστορικό βήμα της Ανθρωπότητας στο διαστρικό Διάστημα» είπε σχετικά ο Εντ Στόουν, επιστήμονας του προγράμματος Voyager στο California Institute of Technology. «Η ομάδα του Voyager χρειάστηκε χρόνο για να αναλύσει αυτές τις παρατηρήσεις και να τις κατανοήσει. Αλλά πλέον μπορούμε να δώσουμε απάντηση στην ερώτηση που κάναμε όλοι: ‘φτάσαμε;’ Ναι, φτάσαμε» δήλωσε σχετικά.

Το Voyager 1 προέβη στις πρώτες παρατηρήσεις σχετικά με την αυξημένη πίεση που ασκείται από το διαστρικό Διάστημα στην ηλιόσφαιρα το 2004, και ως αποτέλεσμα εντάθηκαν οι επιστημονικές έρευνες σχετικά με την επικείμενη «έξοδό» του. Το σκάφος δεν διαθέτει λειτουργικό αισθητήρα πλάσματος, οπότε και αξιοποιήθηκαν τα δεδομένα που προέκυψαν από μία CME (coronal mass ejection- εκτόξευση ηλιακής στεμματικής μάζας)  τον Μάρτιο του 2012. Περαιτέρω ανάλυση των επιπτώσεών της στην περιοχή γύρω από το Voyager 1 (Απρίλιος του 2013) είχε ως αποτέλεσμα νέα δεδομένα, τα οποία έδειξαν με βεβαιότητα πως το σκάφος εισήλθε στο διαστρικό Διάστημα τον Αύγουστο του 2012, και συγκεκριμένα στις 25 του μήνα. «Η σκληρή δουλειά της ομάδας πάνω στην κατασκευή ανθεκτικών διαστημοπλοίων και η προσεκτική διαχείριση των περιορισμένων πόρων του διαστημοπλοίου Voyager απέδωσε καρπούς, με άλλη μία πρωτιά για τη NASA και την Ανθρωπότητα» είπε η Σουζάν Ντοντ, υπεύθυνη του προγράμματος Voyager, στο Jet Propulsion Laboratory (JPL)  στην Καλιφόρνια. «Αναμένουμε τα επιστημονικά όργανα πεδίων και σωματιδίων του Voyager να συνεχίσουν να στέλνουν δεδομένα μέχρι και τη δεκαετία του 2020. Ανυπομονούμε να δούμε τι θα μας δείξουν τα όργανα του Voyager για το βαθύ Διάστημα».

Το Voyager 1 και το «δίδυμό» του σκάφος, Voyager 2, εκτοξεύτηκαν το 1977, με διαφορά 16 ημερών. Και τα δύο σκάφη πέρασαν από τον Δία και τον Κρόνο, ενώ το Voyager 2 πέρασε και από τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα. Το Voyager 2, το οποίο εκτοξεύτηκε πρώτο, είναι το πλέον «μακρόβιο» λειτουργικό διαστημόπλοιο, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου 15 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά από τον Ήλιο. Σε σχέση με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα, το Voyager 1, σκάφος της δεκαετίας του 1970, είναι μάλλον απαρχαιωμένο, καθώς έχει λιγότερα από 40 ΚΒ μνήμης: το iPhone 5 των 16 GB, έχει περίπου 240.000 φορές τη μνήμη του σκάφους που αυτή τη στιγμή ταξιδεύει στο διαστρικό Διάστημα. Οι χειριστές της αποστολής λαμβάνουν επικοινωνούν καθημερινά με τα δύο σκάφη, αν και τα σήματα πλέον είναι αρκετά αδύναμα. Ένα σήμα από το Voyager 1 χρειάζεται περίπου 17 ώρες για να φτάσει στη Γη. Αφού τα δεδομένα προωθηθούν στο JPL και τα επεξεργαστούν οι επιστήμονες, καθίστανται διαθέσιμα στο κοινό. Είναι άγνωστο το πότε το Voyager 1 θα φτάσει σε σημείο του διαστρικού Διαστήματος όπου δεν παρατηρείται επίδραση του Ήλιου. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε θα εισέλθει στο διαστρικό Διάστημα το Voyager 2- αν και εκτιμάται πως κάτι τέτοιο θα συμβεί σύντομα. Το συνολικό κόστος των δύο αποστολών ανέρχεται στα 988 εκατομμύρια δολάρια.
Παραπέμποντας στη διάσημη ρήση «to boldly go» της διάσημης τηλεοπτικής σειράς Star Trek, ο Τζον Γκρούνσφελντ, στέλεχος της NASA, είπε πως «το Voyager πήγε θαρραλέα εκεί που κανένα άλλο σκάφος δεν πήγε ποτέ…ίσως κάποιοι διαστημικοί εξερευνητές στο μέλλον να φτάσουν το Voyager, τον πρώτο διαστρικό μας απεσταλμένο, και να αναλογιστούν πώς αυτό το ακατάβλητο διαστημόπλοιο βοήθησε στην πραγματοποίηση του ταξιδιού τους».

Read More

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

IceCube: Αναζητώντας τα μυστικά της σκοτεινής ύλης

Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν το IceCube, το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο στον κόσμο, θαμμένο βαθιά στους πάγους του Νότιου Πόλου, προσπαθώντας να εξιχνιάσουν τα μυστήρια των σωματιδίων που είναι γνωστά ως νετρίνα και ελπίζοντας να ρίξουν φως στη δημιουργία του σύμπαντος.
Χρειάσθηκαν δέκα χρόνια για την ανάπτυξη του IceCube σε βάθος 2.400 μέτρων κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής. Καταλαμβάνοντας χώρο ενός κυβικού χιλιομέτρου, το τηλεσκόπιο είναι μεγαλύτερο από το Empire State Building, τον Willis Tower του Σικάγου και το Παγκόσμιο Οικονομικό Κέντρο της Σανγκάης.
Σχεδιασμένο για την παρατήρηση των νετρίνων, τα οποία εκπέμπονται από την έκρηξη αστέρων και κινούνται με ταχύτητα που πλησιάζει εκείνη του φωτός, το τηλεσκόπιο έρχεται στο προσκήνιο μετά την ανακοίνωση της περασμένης εβδομάδας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικής Έρευνας (Cern) του εντοπισμού σωματιδίου συμβατού με το μποζόνιο του Χιγκς.
«Σηκώνεις το δάκτυλό σου και από μέσα του περνούν κάθε δευτερόλεπτο εκατό δισεκατομμύρια νετρίνα προερχόμενα από τον ήλιο» δηλώνει η Τζένι Άνταμς, φυσικός του Πανεπιστημίου του Καντέρμπουρι στη Νέα Ζηλανδία, που εργάζεται στο IceCube.
Το τηλεσκόπιο αποτελείται από μία δέσμη ανιχνευτών φωτός που έχει θαφτεί στους πάγους, μετά τη διάνοιξή τους με θερμό νερό. Τα νετρίνα, που βρίσκονται παντού, σε διάδραση με τον πάγο παράγουν φορτισμένα σωματίδια τα οποία δημιουργούν φως που μπορεί να ανιχνευθεί. Ο πάγος ενεργεί ως δίκτυ που απομονώνει τα νετρίνα, καθιστώντας ευκολότερη την παρατήρησή τους.
Προστατεύει επίσης το τηλεσκόπιο από εν δυνάμει επιζήμια ακτινοβολία. «Εάν ένα σουπερνόβα εκραγεί τώρα στον γαλαξία μας, μπορούμε να διακρίνουμε εκατοντάδες νετρίνα με το IceCube. Δεν θα είμαστε σε θέση να το δούμε μεμονωμένα, αλλά ολόκληρος ο ανιχνευτής θα φωτισθεί σαν σε επίδειξη πυροτεχνημάτων» δήλωσε η Άνταμς στους δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια των εργασιών της Διεθνούς Διάσκεψης Σωματιδιακής Φυσικής στη Μελβούρνη.
Οι επιστήμονες προσπαθούν να εντοπίσουν τα σωματίδια, για να ανακαλύψουν από πού προέρχονται, ελπίζοντας ότι αυτό θα τους δώσει απαντήσεις για το τι συμβαίνει στο διάστημα, κυρίως στις αθέατες περιοχές του σύμπαντος που είναι γνωστές ως σκοτεινή ύλη.
Πριν από την εγκατάσταση του IceCube το 2010, οι επιστήμονες δεν είχαν παρατηρήσει παρά 14 νετρίνα. Με το νέο γιγάντιο όργανο, που συνδυάζεται με ακόμη ένα τηλεσκόπιο στη Μεσόγειο, εκατοντάδες νετρίνα έχουν ανιχνευθεί.
Μέχρι σήμερα, όλα όσα έχουν εντοπισθεί δημιουργήθηκαν εντός της γήινης ατμόσφαιρας, αλλά οι επιστήμονες του IceCube ελπίζουν ότι θα εντοπίσουν και αυτά που βρίσκονται το διάστημα. «Τα νετρίνα... θα δείξουν τον δρόμο από τον οποίο ήλθαν» καταλήγει η Τζένι Άνταμς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Read More

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Ο Αϊνστάιν του 21ου αιώνα

(ΕΘΝΟΣ «E» 6/7/2012)
ΠΙΤΕΡ ΧΙΓΚΣ
Αγάπησε τα μαθηματικά και τη φυσική από μικρός. Διατύπωσε τη θεωρία του για το σωματίδιο, που εξηγεί την ύπαρξη μάζας στην ύλη, το 1964. Τότε η επιθεώρηση του CERN την είχε απορρίψει. Η δικαίωση ήρθε με 48 χρόνια καθυστέρηση
Οι συνάδελφοι του Πίτερ Χιγκς παρομοίωσαν την ανακάλυψη του CERN με την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού και της Αμερικής
Οι συνάδελφοι του Πίτερ Χιγκς παρομοίωσαν την ανακάλυψη του CERN με την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού και της Αμερικής
Μπορεί ο Πίτερ Χιγκς να μην ήταν ιδιαίτερα ικανός στο εργαστήριο, αλλά ποτέ δεν αμφέβαλλε ότι η θεωρία του μια μέρα θα αποδειχθεί. Αυτό που με τίποτα δεν περίμενε ήταν ότι θα ζούσε για να δει τελικά να ανακαλύπτεται το μποζόνιο που φέρει το όνομά του και που αποκαλείται «σωματίδιο του Θεού», ονομασία που απεχθάνεται ο ίδιος ο άθεος Δρ Χιγκς.
Ποιος είναι λοιπόν ο «Αϊνστάιν του 21ου αιώνα» που έχει κάνει την επιστημονική κοινότητα να παραληρεί από ενθουσιασμό και τους πάντες να μιλούν για κάτι που ελάχιστα καταλαβαίνουν;
Γεννήθηκε το 1929 στο Γουόλσεντ της Βρετανίας, γιος ενός ηχολήπτη του BBC, και τα πρώτα χρόνια της παιδικής του ηλικίας δεν ήταν ιδανικά.
Ο άνθρωπος που σήμερα είναι το φαβορί για το Νόμπελ Φυσικής έχασε τα πρώτα χρόνια του δημοτικού σχολείου λόγω του άσθματος από το οποίο υπέφερε και έκανε κάποια ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, ενώ σε μεγαλύτερη ηλικία δεν μπορούσε να επικεντρωθεί στη μελέτη, αφού ήταν αναγκασμένος να αλλάζει διαρκώς σχολεία λόγω της δουλειάς του πατέρα του και του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που ξέσπασε αργότερα.
Οι δυνατότητες που ανοίγονται για τους επιστήμονες μετά την ανακάλυψη του μποζονίου του Χιγκς είναι τεράστιες, αφού θα μπορέσουν να ασχοληθούν με αναπάντητα ερωτήματα του Σύμπαντος
Οι δυνατότητες που ανοίγονται για τους επιστήμονες μετά την ανακάλυψη του μποζονίου του Χιγκς είναι τεράστιες, αφού θα μπορέσουν να ασχοληθούν με αναπάντητα ερωτήματα του Σύμπαντος
Οταν ο πατέρας του τελικά μετακόμισε στο Μπέντφορντ, ο Χιγκς έμεινε με τη μητέρα του στο Μπρίστολ και φοίτησε σε σχολείο της περιοχής, όπου εμπνεύστηκε από το έργο ενός αποφοίτου και ενός από τους πρωτοπόρους της κβαντικής φυσικής, του Πολ Ντιράκ.
Στην ηλικία των 17 έφυγε για να εξειδικευθεί στα μαθηματικά στο Λονδίνο, ενώ αργότερα αποφοίτησε με αριστείο από το τμήμα Φυσικής του King's College του Λονδίνου.
Πήρε μεταπτυχιακό και διδακτορικό και δίδαξε σε αρκετά εκπαιδευτικά ιδρύματα, μέχρι να καταλήξει το 1960 στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, όπου διατηρεί μέχρι σήμερα την έδρα του και μένει μαζί με τη σύζυγο και τα δύο τους αγόρια.
Ο Αϊνστάιν του 21ου αιώνα
Οι έρευνες
Εκεί άρχισε να ασχολείται με το σωματίδιο που εξηγεί την ύπαρξη μάζας στην ύλη και το 1964 διατύπωσε μαζί με άλλους τέσσερις επιστήμονες, τους Μπράουτ, Ενγκελμπερτ, Γκουράλνικ, Χέιγκεν και Κιμπλ τη θεωρία πεδίου του Χιγκς. Η εργασία του αρχικά απορρίφθηκε από την επιθεώρηση «Physics Letters» (την επιθεώρηση του CERN που τις προάλλες επιβεβαίωσε τη θεωρία του!) και τελικά δημοσιεύθηκε στην «Physical Review Letters».
Εκτός από διακεκριμένος επιστήμονας, ο Βρετανός φυσικός υπήρξε και ακτιβιστής της Καμπάνιας για τον Πυρηνικό Αφοπλισμό, από όπου αποσύρθηκε όταν η οργάνωση τάχθηκε κατά της πυρηνικής ενέργειας, κάτι που έκανε και με την Greenpeace, όταν αυτή τάχθηκε κατά της χρήσης γενετικά τροποποιημένων οργανισμών.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
Ενθουσιασμός για την ανακάλυψη
Με την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού και της Αμερικής παρομοίασαν τον εντοπισμό του μποζονίου Χιγκς οι επιστήμονες. Τη «συμβολή της Βρετανίας σε αυτό το εξαιρετικό επίτευγμα» χαιρέτισε ο πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον, ενώ οι συνάδελφοί του επαίνεσαν τον Δρ Χιγκς και ζήτησαν να του απονεμηθεί ο τίτλος του ιππότη και να τιμηθούν με Νόμπελ και οι πέντε επιστήμονες που διατύπωσαν τη θεωρία πεδίου του Χιγκς. Κάτι που προκαλεί πονοκέφαλο στην Επιτροπή Νόμπελ, που δικαιούται να απονείμει το βραβείο μέχρι σε τρία άτομα.

ΤΑ 5 ΑΛΥΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ

ΥΠΕΡΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
Ανίχνευση υπερ-σωματιδίων
Σύμφωνα με τη θεωρία της υπερσυμμετρίας, για κάθε σωματίδιο του Καθιερωμένου Μοντέλου της Φυσικής υπάρχουν στο Σύμπαν αντίστοιχα «υπερ»- σωματίδια. Παρ' όλο που η θεωρία είναι ιδιαίτερα αγαπητή στους φυσικούς, δεν έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής τέτοιες ενδείξεις, ωστόσο ο Μεγάλος Αδρονικός Επιταχυντής (LHC) θα μπορούσε να ανιχνεύσει το ελαφρύτερο εξ αυτών, το ουδετερίνο, μια φευγαλέα οντότητα που δεν αλληλεπιδρά με την κανονική ύλη.

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΥΛΗ
Οι κινήσεις των γαλαξιών
Η ύλη, την οποία βλέπουμε, αντιστοιχεί μόλις στο 5% της συνολικής υλοενέργειας του Σύμπαντος και οι φυσικοί γνωρίζουν ότι αυτή δεν επαρκεί για να εξηγήσει τις κινήσεις των γαλαξιών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι υπάρχει στη φύση πολύ περισσότερη μάζα (πέντε φορές περισσότερη της ύλης) που δεν είναι εύκολο να παρατηρηθεί λόγω της μη αλληλεπίδρασής της με την ύλη και του ότι δεν εκπέμπει ακτινοβολία. Υπερσυμμετρικά σωματίδια θεωρούνται υποψήφια συστατικά της.

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η διαστολή του Σύμπαντος
Αντί η διαστολή του Σύμπαντος να επιβραδύνεται, όπως οι κοσμολόγοι προέβλεπαν λόγω της βαρύτητας, έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι επιταχύνεται, κάτι που απέδωσαν στη σκοτεινή ενέργεια. Θεωρητικά είναι μία απωστική πίεση, αντίθετη της βαρύτητας, που απομακρύνει τους γαλαξίες μεταξύ τους και διαστέλλει ταχύτερα το Σύμπαν. Αγνωστη παραμένει η φύση της και η ύπαρξή της δεν έχει επιβεβαιωθεί, ωστόσο εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο 70% της υλοενέργειας του Σύμπαντος.

ΑΝΤΙΥΛΗ
Παραμένει άφαντη
Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι στο «Big Bang» που γέννησε το Σύμπαν πριν από 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια η ύλη και η αντιύλη δημιουργήθηκαν σε ίσες ποσότητες. Η αντιύλη όμως εξακολουθεί να παραμένει άφαντη και οι φυσικοί έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στον νέο Επιταχυντή LHCb του CERN στη Γενεύη, ο οποίος σχεδιάστηκε ειδικά για τη μελέτη του συγκεκριμένου άλυτου μυστηρίου.

5η ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Η πρόκληση για τον επιταχυντή
Εκτός από τις τέσσερις γνωστές διαστάσεις (τις τρεις διαστάσεις του χώρου και τον χρόνο), οι οποίες δεν επαρκούν για τα ποικίλα μοντέλα της θεωρίας των χορδών, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι υπάρχουν επιπλέον διαστάσεις. Σύμφωνα με τις θεωρίες χορδών, τα σωματίδια δεν είναι σαν σφαιρίδια, όπως συνήθως απεικονίζονται, αλλά χορδές που ταλαντώνονται με διαφορετικές συχνότητες. Οι κρυμμένες αυτές διαστάσεις θα μπορούσαν να ανακαλυφθούν από τον LHC.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΠΟΖΟΝΙΟ ΧΙΓΚΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Ανοιξε τον δρόμο για ακόμη πιο συγκλονιστικές ανακαλύψεις
Ο εντοπισμός του λεγόμενου μποζονίου Χιγκς ή «σωματιδίου του Θεού» έχει γίνει το κορυφαίο θέμα συζήτησης στους επιστημονικούς κύκλους και έχει προκαλέσει παγκόσμια υστερία: το Twitter έχει κατακλυστεί από δημοσιεύσεις που μιλούν για την ανακάλυψη, η οποία φιγουράρει στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, ενώ ήδη πωλούνται στο Διαδίκτυο μπλουζάκια με το μποζόνιο και κυκλοφορούν τα πρώτα ανέκδοτα.
Τι σημαίνει όμως πραγματικά η ανακάλυψη αυτή για την επιστήμη και την ανθρωπότητα;
Μπορεί να μην έχει πρακτική εφαρμογή, ωστόσο η σημασία της για την επιστήμη είναι τεράστια. Εφόσον επιβεβαιωθεί ότι το σωματίδιο που εντοπίστηκε στο CERN είναι το μποζόνιο του Χιγκς, τότε οι επιστήμονες δεν θα χρειαστεί να αναθεωρήσουν το αγαπημένο τους Καθιερωμένο Μοντέλο της Φυσικής, την εξίσωση που συγκεντρώνει τις γνώσεις για τα στοιχειώδη σωματίδια του Σύμπαντος.
Το «σωματίδιο του Θεού» γίνεται έτσι το χαμένο κομμάτι του παζλ που εξηγεί πώς η ύλη απέκτησε μάζα μετά τη «Μεγάλη Εκρηξη».

Το ενδεχόμενο
Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο να αποδειχθεί ότι το υποατομικό σωματίδιο δεν είναι αυτό ακριβώς που συμπληρώνει το Καθιερωμένο Μοντέλο αλλά ένα από τα πολλά διαφορετικά «μποζόνια Χιγκς» που ενδεχομένως υπάρχουν στη φύση.
Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου υποατομικού σωματιδίου, αυτό θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο σε μια «εξωτική» Φυσική που θα ξεπερνά τα όσα προβλέπει το Καθιερωμένο Μοντέλο και θα ανατρέπει ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το Σύμπαν.
Οι δυνατότητες που ανοίγονται για τους επιστήμονες από μια τέτοια διαπίστωση είναι τεράστιες, αφού θα μπορέσουν να ασχοληθούν με μεγαλύτερα αναπάντητα ερωτήματα της υποσωματιδιακής φυσικής και του Σύμπαντος, όπως η υπερσυμμετρία, η σκοτεινή ύλη και η σκοτεινή ενέργεια και η αντιύλη.
Το σίγουρο είναι ότι στην περίπτωση που το σωματίδιο δεν είναι ο χαμένος κρίκος της αλυσίδας του Καθιερωμένου Μοντέλου, οι ανακαλύψεις που θα ακολουθήσουν θα είναι ακόμη πιο συγκλονιστικές από τον εντοπισμό του μποζονίου Χιγκς.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=63681005
ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ
Read More

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Μαύρη τρύπα «καταβροχθίζει» αστέρι

Το εντυπωσιακό φαινόμενο κατέγραψε η NASA Οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες βρίσκονται στο κέντρο σχεδόν κάθε γαλαξία και ζυγίζουν δισεκατομμύρια φορές περισσότερο από τον Ήλιο. Η NASA κατάφερε να καταγράψει στο φακό της τη διαδικασία «κατάποσης» ενός αστεριού από μια μαύρη τρύπα. Το γιγαντιαίο αστέρι βρισκόταν πολύ κοντά στο κέντρο ενός γαλαξία, 2,7 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί από τη βαρύτητα της μαύρης τρύπας και να καταστραφεί ολοσχερώς. Επειδή ακριβώς η μαύρη τρύπα αποτελεί μια υψηλή συγκέντρωση μάζας, η δύναμη της βαρύτητας δεν επιτρέπει σε οτιδήποτε να ξεφύγει από αυτή, παρά μόνο μέσω κβαντικής συμπεριφοράς. Το βαρυτικό πεδίο είναι τόσο δυνατό, ώστε η ταχύτητα διαφυγής κοντά του ξεπερνά τη ταχύτητα του φωτός. Για πρώτη φορά καταγράφεται αυτό το εντυπωσιακό φαινόμενο στο φακό της NASA. Χρησιμοποιώντας διάφορα επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια, μια ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής τον Suvi Gezari, από το Πανεπιστήμιο Χόπκινς, της Βαλτιμόρης, προσδιόρισαν το «θύμα» ως ένα αστέρι πλούσιο σε αέριο ηλίου. «Όταν ένα αστέρι παρασύρεται από τη βαρύτητα μιας μαύρης τρύπας, τότε ένα μέρος του χάνεται μέσα στην οπή και το υπόλοιπο εξάγεται σε υψηλές ταχύτητες», δήλωσε ο Gezari. Εάν μπορούσαμε να συμπιέσουμε τη Γη στο μέγεθος ενός κερασιού τότε θα είχαμε δημιουργήσει μια μαύρη τρύπα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, μια μαύρη τρύπα είναι εκείνο το σημείο του διαστήματος, όπου κάποτε υπήρχε ο πυρήνας ενός γιγαντιαίου άστρου.....................

Περισσότερα στο:
"Μαύρη τρύπα «καταβροχθίζει αστέρι".
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email

From November 2024

Flag Counter

Labels

biographies (15) fiction (3) Historical (98) Legend (10) My Memories (1) Poetry (4) Science (22) Sosial (13) Space (4) youtube (1)

Blog Archive

Blog Total View

OnLine Opinions..

Click to Open Click to Open Click to Open antinews

Αναγνώστες

BTemplates.com

Theme Download

Το DNA μας, είναι ένας ταξιδιώτης από μια παμπάλαια χώρα που ζει μέσα σε όλους μας. Όλοι είμαστε συνδεδεμένοι, μέσω των μητέρων μας, με μια χούφτα γυναίκες που έζησαν πριν από δεκάδες χιλιάδες χρόνια.

Copyright © Seafarer97 | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes - Published By Gooyaabi Templates | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com