Η γέφυρα αυτή κατασκευάστηκε το 1892 και λειτούργησε σαν προβλήτα έως το 1905. Κατέληγε σε αυτή ο σιδηρόδρομος μέσω Λαμίας.
Ο λόγος της κατασκευής της ήταν για να γίνεται μεταφόρτωση των μεταλλευμάτων από τα μεταλλεία του Δομοκού σε πλοία.
Τα μεταλλεύματα αυτά μεταφέρονταν στην Γαλλία για περαιτέρω επεξεργασία.
Η Αγία Μαρίνας Φθιώτιδας υπήρξε σπουδαίο λιμάνι, προτού βέβαια δημιουργηθεί το λιμάνι της παρακείμενης Στυλίδας.
Σήμερα, εκείνο που θυμίζει το ένδοξο παρελθόν της είναι η μεταλλική γέφυρα που απέμεινε στην προβλήτα της. Ελάχιστοι γνωρίζουν πως η γέφυρα αυτή έχει τεράστια σημασία επειδή συγγενεύει με τον Πύργο του Άιφελ! Και να πως!
Κατασκευάστηκε από την ίδια κατασκευαστική εταιρεία που κατασκεύασε τον πασίγνωστο Πύργο του Άιφελ στο Παρίσι με σχέδια του διάσημου αρχιτέκτονα-μηχανικού Γουστάβο Άιφελ, που διέθετε τεράστια εμπειρία στην κατασκευή γεφυρών. Μάλιστα χρησιμοποιήθηκαν τα ίδια ακριβώς υλικά και για τα δύο έργα. Απίστευτο και όμως αληθινό!
Παλιές φωτογραφίες που δείχνουν ολοκληρωμένη τη γέφυρα πιστοποιούν αυτή τη συγγένεια. Σήμερα το ιστορικό αυτό απομεινάρι που αντιστέκεται ακόμα στη φθορά του χρόνου πρέπει να εκτιμηθεί περισσότερο από τις αρχές και να μην αφεθεί στην τύχη του.
Κατά την διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, η γέφυρα χρησιμοποιήθηκε από τους Γερμανούς και τους συμμάχους (ανάλογα ποιος κατείχε την περιοχή).
Η γέφυρα αποτελεί ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα που κινδυνεύει όμως να καταστραφεί εξ αιτίας των διαβρώσεων. Παραμελημένη, αν και συνεχίζει μέχρι σήμερα να είναι ο χώρος των περιπάτων για τους ηλικιωμένους που αναπολούν το χθες.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου